Fiks IT

Autosvar i Outlook

Her får du en guide til opsætning af autosvar i Outlook i Office 365. Autosvar virker på følgende måde, dem som sender mails til dig, når du er “out of office” automatisk modtager en mail herom. Den e-mail som sendes retur kan du selv forud-definere med de oplysninger du finder relvant for modtageren at vide.

Opsætning af autosvar i Outlook

Ferien nærmer sig, og du har endnu engang behov for at opsætte automatiske “ikke til stede-svar” fra dig, men hvordan er det nu lige at du sætter dit autosvar op? 

Det giver vi dig en simpel guide på lige her!

Guiden gælder især for Outlook i Office 365, men kan også bruges til andre versioner af Outlook. 

Start her når du skal opsætte dit autosvar i Outlook

1. Start med at gå til filer i din Outlook

2. Vælg herefter autosvar (fraværende)
BEMÆRK! > Hvis du bruger Outlook 2007, skal du vælge værktøjer og derefter “Fraværsassistent”.

3. I feltet autosvar skal du vælge ”send autosvar”

Her har du også mulighed for at angive et datointerval for dit autosvar, vedhjælp af denne funktion kan du automatisk opsætte dit autosvar i et tidsbestemt interval. Du kan deaktivere et autosvar på datoen og klokkeslættet, som du selv angiver, hvis du ikke har angivet et slut tidspunkt skal du selv manuelt deaktivere autosvaret.

4. Du har nu mulighed for at indstille et autosvar til dine kollegaer når du ikke er ved computeren, under fanen ”I min organisation.”

BEMÆRK! > Når du sender autosvar til ”Alle udenfor min organisation”, sendes autosvar til alle mails du modtager, herunder nyhedsbreve, annoncer og potentielt uønsket mail. Hvis du vil sende autosvar til den udenfor din virksomhed, anbefaler vi, at du vælger ”kun mine kontakter”.

5. Indstil nu dit autosvar til ”Alle udenfor min organisation” fuldstændig ligesom du gjorde før.

6. Indstil nu et tidsinterval for hvornår der skal sendes autosvar ud fra din mailadresse, det gør det nemmere for dig selv når du er retur fra ferien og ikke længere har behov for at der bliver sendt autosvar ud.

7. Klik på “OK” for at gemme dine indstillinger.

Har du indstillet et tidsinterval til dit autosvar se bort fra nedenstående.
Har du ikke indstillet et tidsinterval kan du vælge at deaktivere autosvar, ved at klikke på filer og ”slå fra”. Hvis du vil ændre datoerne for autosvar, skal du bruge indstillingen ovenfor til at ændre dine indstillinger.

Autosvar i Outlook…

Hvis guiden ovenfor ikke var tilstrækkelig, har vi har en lille video fra Microsoft du kan se om autosvar opsætning.

Kom igang med Outlook Office 365 i dag!

Når dit behov for Office 365 opstår, så har vi ekspert hjælp klar til at hjælpe dig godt i gang! Vi sørger for altid at været opdateret på nyeste viden, vi er klar til at rådgive og vejlede dig når du er klar til at skifte til en fremtidssikret løsning.