Microsoft Dynamics 365 Business Central
Microsoft Dynamics 365 Business Central er en skalerbar løsning, som kan tilpasses efter dit behov. Det kan nemt udvides i takt med at virksomheden vokser, eller reduceres hvis behovet opstår. Ja tak, jeg vil gerne høre mere om Business Central
ØKONOMISYSTEMet TIL SMÅ OG
MELLEMSTORE VIRKSOMHEDER
Dynamics 365 Business Central Cloud er baseret på et månedligt abonnement, hvor du har mulighed for at skalere op og ned i takt med, at virksomheden udvikler sig.
Dynamics 365 Business Central kan fås i en cloudbaseret løsning, hvor man ikke kan foretage specialtilretninger. Det er den vej Microsoft har valgt at gå med deres globale satsning på ERP-markedet for små og mellemstore virksomheder. I dag findes der langt bedre opsætningsmuligheder, som betyder at de fleste små og mellemstore virksomheder sagtens kan få opfyldt deres behov uden en masse tilretninger, som eventuelt kan ødelægges af fremtidige opdateringer.
UNDERSTØT DINE PROCESSER
EFFEKTIVT
Det er nøglen til at opfylde dine forretningsmæssige ambitioner. Samtidig må din løsning ikke lægge bånd på dig, fordi det er vigtigt at være forandringsparat. Med et ERP-system må du ofte afveje forandringsparathed med skræddersyet, effektiv understøttelse af processer. Får du alt skræddersyet er dit ERP-system perfekt tilpasset din virksomheds nuværende processer og behov, men hvad sker der, når disse ændrer sig?


Skab balance
Vi begynder med at skabe mere balance ved at gøre dit behov for skræddersyet funktionalitet mindre. Vi bygger din ERP-løsning med standard-apps. Vi arbejder i Microsoft Dynamics 365 Business Central, og i det tilføjer vi en række extensions, som er udvidelser af Dynamics-løsningen. Tidligere kunne man kun tilføje funktionalitet via kode, men i dag bruger man det Microsoft kalder extensions, hvilket betyder at du kan tilføje og fjerne udvidelser efter behov, lidt i stil med apps på din mobiltelefon.
Vi går efter at gøre din løsning så standardbaseret som muligt uden at det koster på effektivitet. Det gør den nem at ændre efter dine skiftende behov. Vi skræddersyr kun det, som er absolut nødvendigt for at optimere din effektivitet.
Virkeligheden ændrer sig
Noget tid efter en skræddersyet opsætning ændrer virkeligheden sig. Din virksomhed får nye behov, og pludselig er du blevet låst af den skræddersyede funktionalitet, som nu nedsætter din omstillingsparathed.
I Fiks IT vil vi gerne have, at du får alt hvad du har behov for. Vi vil gerne give dig forandringsparathed, uden at du skal gå på kompromis med procesunderstøttelse. Vi har et internt mantra som lyder således: “Procesoptimering via standardisering.”
Som egentlig bare betyder at omstille virksomhedens arbejdsprocesser ved at bruge systemets standardfunktioner i så vid udstrækning som muligt, og kun i de mest nødvendige tilfælde justere løsningen gennem tillæg. Disse tillæg kaldes i Dynamics 365 Business Central, extensions.


STANDARDPROGRAM
Standardiseret funktionalitet er kun ét skridt på vejen. Vi tilbyder også standardopsætning. Går du til et nyt system med forventning om, at det skal være ligesom det gamle, kan det begrænse og låse dig. Derfor anbefaler vi altid at tage udgangspunkt i en standardløsning.
Du tænker måske, at din virksomhed ikke passer ind i en standardløsning, men vores erfaring siger os, at ca. 80% af en virksomheds processer kan løses via en standardløsning. Det sværeste er faktisk at overgive sig til tanken og være klar på at gøre nogle ting på en anden måde.
DE MANGE ”APPS”
Allerede nu findes der et stort antal extensions i Microsoft AppSource, som kan hentes til Dynamics 365 Business Central. Dem kan du betragte som byggeklodser til at nå dit mål. Vi hjælper dig med at udvælge dem, som hjælper dig på vej. Har du et behov, som ligger udenfor de i forvejen eksisterende extensions, kan vi også bygge en extension til dig.

Dynamics 365 Business central
Dynamics 365 Business Central er et ERP-system, som kan vælges i en Cloud eller OnPrem (Hosted) løsning.
Systemet er primært til små og mellemstore virksomheder. Du kan se cloud priserne på Dynamics 365 BC her eller læs mere om Dynamics 365 Business Central ved Microsoft.
Se de to videoer fra Microsoft, de indeholder en kort introduktion til Dynamics 365 Business Central.

TILLÆGSLØSNINGER OG Integrationer
Der har altid været en speciel kultur for ERP blandt mellemstore virksomheder i Danmark, formentlig fordi flere af de kendte systemer har dansk oprindelse. De danske Microsoft-partnere har en helt unik relation til Navision og senere Dynamics NAV. Der er mange partnere, som har udviklet tillægsløsninger eller integrationer til Dynamics NAV, enten i form af vertikale brancheløsninger eller horisontale funktionsudvidelser.
Der har samtidig været en tradition for at opfylde alle funktionsmæssige behov, som den enkelte virksomhed måtte have, enten via en tillægsløsning eller integration, men også via specialtilretninger til den enkelte kunde. Det er ikke kun tilfældet for Dynamics NAV, men også andre ERP-løsninger på det danske marked, som fx Dynamics AX.
Microsoft fokus
Microsoft har med NAV fokuseret udviklingsarbejdet på at trimme kernefunktionaliteten i Norden, ikke kun økonomistyring, men også lager, logistik og produktionsstyring. Mantraet har altid været, at løsningen skal være enkel og effektiv at anvende.
Denne strategi betyder, at funktionsbehov, som er særlige for bestemte brancher eller roller, har Microsoft overladt til specialiserede partnere at udvikle tillægsløsninger til.
Den strategi har givet en stor mangfoldighed af specialiserede partnere til at udvikle tillægsløsninger, og den har hjulpet til løsningens udbredelse.
Med udgangspunkt i Dynamics NAV-løsningen har Microsoft nu, med ændring af navnet til Dynamics 365 Business Central, gjort produktet til et internationalt strategisk produkt og dermed rettet endnu mere fokus og flere ressourcer mod et gennemprøvet og udbredt system.


CLOUD MED DYNAMICS 365
I løbet af 2016 og 2017 havde Microsoft gang i et nyt udviklingsprojekt under kodenavnet ”Tenerife”. Det begyndte som en ny version af Dynamics NAV 2018, der er en 100% cloud-løsning, resultatet blev:
- Dynamics 365 Business Central
Med introduktionen af Dynamics 365 Business Central har Microsoft udstukket retningen for deres Dynamics-produkter, og der er ingen tvivl om at Cloud er fremtiden for Microsoft. Business Central er, som en del af Dynamics 365, ét system blandt mange i en gennemført forretningsløsning.
Det er en konsolidering af alle systemerne i én løsning, som således skal dække både ERP, CRM og resten af paletten i din virksomhed.
Business central integration
Integration mellem Microsofts produkter er i højsædet. Det er fx hurtigt og nemt at sende data til Office 365 Excel, hvor det tilrettes og derefter sendes data tilbage til Business Central. Dermed bliver rettelse af stamdata til en nem sag. Det ses også i form af Dynamics 365 Business Centrals direkte integration i Office 365 Outlook, hvor mange af dagligdagens gøremål for fx en sælger kan gøres direkte i Outlook, uden at skulle gå ind i Business Central. Får en medarbejder fx en mail fra en kunde, som er oprettet med samme mail i Business Central, vil systemet genkende denne og vise statistik fra kunden og på forhånd vide, hvem der fx skal oprettes tilbud til.

NAV tidslinje
