FIKS IT

 6 fordele ved Yammer!

Du får her, 6 fordele ved at arbejde med Yammer i din virksomhed, desuden har vi samlet 2 eksempler til dig, om hvilken forskel og værdi Yammer kan skabe i en virksomhed, find ud af hvordan et stort byggefirma sparede virksomheden for over 3. millioner. Dette var aldrig sket, hvis virksomheden ikke havde brugt Yammer.

6 fordele ved Yammer

  1. Yammer gør det er nemt for dine medarbejdere at holde sig opdateret, på tværs af tid og sted, hvor et svar med det samme ikke forventes.
  2. Yammer giver mulighed for microblogging, det sætter fokus på det centrale emne, og kan sparer en del tid for medarbejderne.
  3. Yammer gør det muligt at kommunikere i grupper af medarbejdere, det kunne fx være en IT-chef, en Marketingchef og en Salgschef, som skal have mulighed for nemt at snakke sammen om et projekt.
  4. Yammer gør det nemt for dine medarbejdere at opdatere, og holde sig opdateret når de er ude af huset.
  5. Yammer mindsker stormen af mails, så den interne kommunikation hovedsageligt foregår igennem Yammer.
  6. Yammer giver synlighed og transparens i virksomhedens interne kommunikation.

 

Hvad kan jeg få ud af Yammer?

Yammer skaber værdi!

Når der skal investeret i nye systemer, er det altid en opvejning af:
Hvad har vi i dag? og hvad koster et nyt?
Derefter ses der på udbyttet af en ny investering og i den proces spørger man sig selv om: “Hvad er fordelene ved et nyt system? Tid/ressourcer? Hvad får vi ud af det?

Her kommer nogle gode eksempler, der ikke blot kan skabe hurtigere arbejdsgange, men også resultater på bundlinjen.

Hør et par eksempler her!

Direkte kommunikation skaber værdi.

Et mediehus havde igennem de sidste mange år, sendt deres journalister afsted på messer for at opsamle de mest interessante nyheder, og være sikre på at kunne få dem først.

Nogle gange krævede det dog, at historien skulle ind og vende på redaktionen, eller der var brug for anden kommunikation med andre i mediehuset.

Desværre opstod der tit problemer med e-mails der skulle frem og tilbage, emner der skulle vedhæftes eller problemer med kommunikationen blandt folk i huset.

Dette problem blev løst, ved at Mediehuset fik deres eget interne kommunikations-værktøj – Yammer. På den måde kunne journalisterne få en forlænget arm, direkte fra deres app via telefonen. Deres bagland kunne hele tiden følge med i hvor de var og samle alt viden fra videoer, billeder, tekster eller ideer under et team, som alle andre i huset kunne deltage i.

En ekstra fordel blev faktisk, at flere journalister kunne arbejde sammen på samme nyhed og løbende opdatere hinanden med deres proces.

Når idéer bliver hørt og nye tiltag giver besparelser.

Et stort bryggeri implementerede Yammer og en medarbejder, der arbejdede indenfor logistik vedr. deres transporter, delte sine ideer på firmaets Yammer, der fungerede som deres interne kommunikationsværktøj. Her talte han om hvordan de kunne laste lastbiler mere effektivt, ved at ændre kasseorienteringen på pallerne. Dette reddede virksomheden for over 3 mio. £ om året.

 

Deres CFO spurgte derefter til, hvorfor denne medarbejder ikke havde talt om dette før. Svaret som deres CFO fik, var at han da havde fortalt den ældre afdelingschef om sin idé for mange år siden. Da der ikke skete nogle ændringer, fulgte medarbejderen ikke op på sin idé igen.

 

Virksomhedens sociale netværk gav ham en stemme, hvor hans ideer kunne deles og debatteres med et bredere publikum.

Vil du vide mere om hvad Yammer og Office 365 kan gøre for dig?

Tag kontakt til os nu på mail eller telefon.

fordele-ved-yammer

Start med at bruge Yammer allerede i dag!

Vil du lære mere om hvad Yammer kan gøre for dig og din virksomhed?
Så tag fat i os i chatten i højre side, kontakt os via mail eller giv os et ring.
Vi ser frem til at høre fra dig.

Følg os på de sociale medier

Få et indblik i hvad der sker bag kulisserne i Fiks IT, få gratis tips og tricks til dine IT løsninger, samt gode råd og vejledning.

Følg fiks IT på LinkedIn
Følg Fiks IT på Facebook
Følg Fiks IT på Instagram

Seneste blog indlæg

6 uundværlige genveje i PowerPoint

6 uundværlige genveje i PowerPoint

FIKS IT 6 uundværlige genveje til PowerPoint, som gør dit liv nemmere!Mange af os arbejder jævnligt i PowerPoint, derfor har vi lavet den her guide til dig, så du kan blive hurtigere og derved mere effektiv når du arbejder i PowerPoint, det er slut med at lede efter...

læs mere
NAV udgår?

NAV udgår?

FIKS IT NAV udgår?Der sker store ting på NAV fronten det kommende år. Vi ved derfor der kan opstå rigtig mange spørgsmål, for hvad betyder det egentligt? Vi har derfor allieret os med vores NAV & Dynamics 365 Business Central ekspert Lars Hedegaard, og stillet ham...

læs mere
Skab et mobilt arbejdsområde

Skab et mobilt arbejdsområde

FIKS IT Sådan skaber du et mobilt arbejdsområde!Er du en af de mange danskere, der skiftevis arbejder hjemmefra, på kontoret, i mødelokalet, i sofaen, ved skrivebordet og ved køkkenbordet? Vores moderne arbejdsmuligheder følger mange udfordringer med sig, og du kan...

læs mere