SUPPORTINDHENT TILBUD

FIKS IT

Introduktion til Planner i Teams

Der er mange oversete elementer i Office 365, og Teams er virkelig undervurderet. Det giver dig en masse muligheder! Vi starter med at introducere dig for Planner inde i skrivebordsappen Teams. Du kan også tilgå Teams igennem www.office.com.

Introduktion til Planner på 2 måder

Planner er et planlægningsværktøj i Office 365, der giver dig mulighed for at lave opgavelister, så du kan prioritere hvilke opgaver du skal lave først. Desuden kan Planner integreres med din Outlook, så du kan se dine opgaver fra Planner, på lige fod med dine eksisterende kalenderaftaler!

Du kan vælge at læse dig igennem step by step-guiden her, eller du kan se videoen nedenfor. Du kan også gøre begge dele, så du kommer bedst muligt fra start, når du skal bruge Planner i Office 365. Vi har taget udgangspunkt i, at du bruger skrivebordsappen Teams, men du kan også bruge Planner direkte fra www.office.com, hvor det fungerer på samme måde som fra appen Teams.

Når du skal starte med at bruge Planner i Teams eller gennem din browser 

1. Start med at åbne skrivebordsappen Teams – eller gå til www.office.com, log ind og vælg “Planner” i appstarter-menuen i øverste venstre hjørne. Måske skal du lede lidt efter den.

2. Tilføj en kanal til dit Team, hvis du ikke allerede har nogen. Du kan læse mere om kanaler i Teams i dette blogindlæg.
Giv din nye kanal et navn og klik på “tilføj”.
Herefter skal du klikke på “+” i toppen for at tilføje en ny fane. Her skal du vælge fanen “Planner”.
Du kan nu oprette din nye Plan. Giv den et navn og klik på “gem”.

Har du valgt at bruge din webbrowser, skal du blot klikke på “Ny plan”, give din nye plan et navn, vælge om planen skal være offentlig for alle i virksomheden, eller om den kun skal være tilgængelig for dig eller udvalgte medlemmer. Klik på “gem”.

Du er nu kommet lige langt, uanset om du har valgt at bruge din Teams-app, eller har taget vejen igennem din internetbrowser.

3. Nu kan du oprette opgaver, angive forfaldsdatoer, tildele opgaverne til dine kolleger, tilføje mærkater for at holde et bedre overblik og meget mere.

Du kan desuden tilgå Planner fra din smartphone, så du altid kan tilføje idéer eller nye opgaver, uanset hvor du befinder dig.


I videoen herunder forklarer vi præcis, hvordan Planner fungerer. Det virker på samme måde, uanset om du vælger at oprette din nye plan igennem Teams eller gennem din internetbrowser.

Vil du vide mere om Teams?
Skriv til os 
eller ring på 69 88 49 39

 

Sociale medier 

Følg med på vores sociale medier og få opdateret din viden inden for IT, Office 365 og ERP.

Seneste blog indlæg

Videosamtale i Teams

Videosamtale i Teams

FIKS IT Start en videosamtale i Microsoft Teams!Fleksible mødeformer er i høj kurs. En videosamtale i Teams er den nemmeste måde at holde møde på, når man ikke kan være i samme lokale. Læs her hvordan du foretager et videoopkald i Teams-app'en.Videosamtale i Teams En...

læs mere

Hvad er et ERP-system

FIKS IT Hvad er et ERP-system? Helt kort fortalt, så står ERP for ”Enterprise Ressource Planning” og er et software program. Nu det er slået på plads, hvad er et ERP-system så? Hvad er et ERP-system? Et ERP-system bliver til dagligt omtalt som...

læs mere
MFA

MFA

FIKS IT MFA Sådan kommer din virksomhed helt i front på IT-sikkerhed Multi faktor autentifikation sikrer, at dine konti til bank, mail og arbejdsplads ikke kan misbruges, selv om dit brugernavn og kodeord bliver hacket. Læs med om hvorfor implementering af MFA er en...

læs mere