SUPPORTINDHENT TILBUD

Fiks IT

Microsoft Teams

– kom godt i gang!

Du får her en gratis guide til Microsoft Teams – kom godt i gang! Lær hvordan du opretter et team, kanaler og få en kort introduktion til brugen af Microsoft Planner i Teams.

Microsoft Teams – kom godt i gang!

Teams er en applikation i Office 365, som gør det muligt for dig at samarbejde på kryds og tværs af afdelinger i din virksomhed. Bliv mere produktiv, effektiv og styrk samarbejdet i virksomheden. Microsoft Teams har fokus på at øge produktiviteten på arbejdspladsen, så arbejdsgangene bliver kortere. Microsoft Teams giver dig mulighed for at have flere forskellige applikationer åbne på samme tid, uden at du skal skifte program. Du kan læse mere om Microsoft Teams i dette blogindlæg.

Hvis en medarbejder fx har behov for at læse rapporter fra Excel, er det nu muligt blot at åbne Microsoft Teams, hvorfra der er direkte adgang til Excel-filen. Det er slut med at surfe imellem forskellige programmer. Du kan nu nøjes med at have et enkelt program åbent, når du skal læse rapporter, oprette Word-filer, Excel-filer, bruge Planner, chatte med dine kolleger og dele dokumenter.

Microsoft Teams giver også mulighed for at lave små, individuelle teams, som kun er tilgængelige for dem, der er med i teamet. Samtidig kan du lave et eller flere teams, som er tilgængelige for alle i virksomheden. Selv om dit team ikke sidder samme sted i virksomheden, kan I holde tæt kontakt med telefon- eller videosamtaler i Teams.

Men hvordan skal du så organisere dine teams? Vi har samlet et par gode råd til, hvordan du nemmest kan organisere dine teams, og vi har lavet en videoguide nederst på denne side, som lære dig mere om Microsoft Teams. Kom godt i gang!

Hvordan organiserer jeg bedst mine teams?

Der er ikke én enkelt måde, hvorpå det er bedst at organisere sine teams i Microsoft Teams. Der er flere muligheder. De fleste vælger at organisere deres teams på samme måde som de i forvejen har forskellige afdelinger i virksomheden, fx marketing-, salgs-, supportteam osv.

Du har en anden overset mulighed i Microsoft Teams!

I stedet for at tænke på teams som afdelinger i virksomheden, kan du skabe teams som er baseret på forskellige projekter, hvor der er et behov for samarbejde mellem afdelingerne. Det kunne fx være ved udvikling af et nyt produkt, hvor både marketing-, salgs- og supportafdelingen skal samarbejde.

Her kan I dele de konkrete filer I arbejder på i gruppen. På den måde skaber I jeres egen hylde “på det lokale bibliotek” kaldet jeres virksomhed. Samtidig er det også oplagt at gemme al kommunikation i teamet, såsom chat eller lignende, således ingen i gruppen bliver uundværlige og alt kan findes frem.

På den måde kan I fx oprette et team som hedder ”Produktudvikling”. Når dette team er oprettet, skal vi til at snakke om Kanaler i Microsoft Teams. Læs mere om kanaler nedenfor.

Hvordan bruger jeg Kanaler i Teams?

Kanaler i Microsoft Teams fungerer på følgende måde: Du har nu oprettet et team, som hedder ”Produktudvikling.” I dette team kan du have behov for flere forskellige kanaler, det kunne fx være en kanal til marketing-, salg- og supportafdelingen.

Du opretter simpelthen 3 forskellige kanaler, hvor de enkelte personer selv kan tilføje dokumenter eller filer, der skal bruges. I har mulighed for at chatte i alle 3 kanaler samt i den forud definerede kanal ”Generel”, der fungerer som en fælles chat, der omhandler generelle informationer for ALLE i dit team. I kan alle følge med i de forskellige kanaler og se, hvordan produktudviklingen skrider frem.

I kanalerne er det muligt at tilføje ekstra applikationer som fx Planner, Power BI, Connectors og meget mere – gør som vist i videoen. Alle i teamet har adgang til alle kanalerne og filerne. Herudover er der mulighed for at holde styr på de forskellige samtaler, så hvis supportafdelingen har en god idé til marketingafdelingen, kan de chatte sammen og dele deres tanker, så marketingafdelingen med det samme modtager besked. Det er vigtigt at slå notifikationer til for de teams, du har behov for at følge med i, så du altid får underretninger om ændringer eller tilføjelser i dit team.

I videoen herunder viser vi, hvordan du opretter teams og kanaler – der er ligeledes en kort introduktion til brugen af Planner i Microsoft Teams – kom godt i gang!

Vil du vide mere om Teams?
Ring til os på 69 88 49 39 eller send en besked

 

Følg os på de sociale medier

Få et indblik i hvad der sker bag kulisserne i Fiks IT, få gratis tips og tricks til dine IT løsninger, samt gode råd og vejledning.

Sociale medier 

Følg med på vores sociale medier og få opdateret din viden inden for IT, Office 365 og ERP.

Seneste blog indlæg

Videosamtale i Teams

Videosamtale i Teams

FIKS IT Start en videosamtale i Microsoft Teams!Fleksible mødeformer er i høj kurs. En videosamtale i Teams er den nemmeste måde at holde møde på, når man ikke kan være i samme lokale. Læs her hvordan du foretager et videoopkald i Teams-app'en.Videosamtale i Teams En...

læs mere
Afskrivning af anlæg i Business Central

Afskrivning af anlæg i Business Central

FIKS IT Afskrivning af anlæg i Business CentralAfskrivning af anlægsaktiver kan opsættes til at køre automatisk i Dynamics 365 Business Central. Det kan hjælpe dig med at være på forkant og spare dig mange timers arbejde.afskrivning af...

læs mere
Teknisk gæld

Teknisk gæld

FIKS IT Teknisk gæld - og hvordan du slipper af med denTeknisk gæld er noget der opbygges over tid, når IT-systemer, programmer og hardware forældes. Det kan koste på produktivitet, sikkerhed, konkurrenceevne og medarbejdertilfredshed, hvis gælden ikke håndteres.Hvad...

læs mere