Fiks IT

Microsoft Teams

– kom godt i gang!

Du får her helt gratis en nem guide til Microsoft Teams – kom godt i gang! Lær hvordan du opretter et Team, kanaler og en kort introduktion til brugen af Microsoft Planner i Teams.

Microsoft Teams – kom godt i gang!

– Hvad er Microsoft Teams?

Teams er en applikation i Office 365, som gør det muligt for dig at samarbejde på kryds og tværs af afdelinger i din virksomhed. Bliv mere produktiv, effektiv og styrk samarbejdet i virksomheden. Microsoft Teams har fokus på at øge produktiviteten på arbejdspladsen, således arbejdsgangene bliver kortere. Microsoft Teams giver mulighed for at have flere forskellige applikationer åben på samme tid, uden man skal skifte program!

Tag fx marketingmedarbejderen som har et behov for at aflæse rapporter fra Excel, det er nu muligt blot at åbne Microsoft Teams, hvori der er direkte adgang til Excel filen. Det er slut med at surfe imellem forskellige programmer. Du kan nu nøjes med at have et enkelt program åbent, når du skal aflæse rapporter, oprette Word filer, Excel filer, bruge Planner, chatte med dine kollegaer og dele dokumenter. Microsoft Teams giver mulighed for, at lave små individuelle teams som kun er tilgængelige for dem som man har valgt til teamet, samtidig kan du lave et eller flere teams som er tilgængelige for alle i virksomheden.

Men hvordan skal du så organisere dine teams?

Vi har samlet et par gode råd til hvordan du nemmest kan organisere dine teams, samt en video guide i bunden på siden her, som lærer dig omkring Microsoft Teams – kom godt i gang!

Hvordan organisere jeg bedst mine teams?

Den bedste måde at organisere dine teams, i Microsoft Teams!

Der er ikke én måde hvorpå det er bedst at organisere sine teams i Microsoft Teams, der er flere muligheder. De fleste vælger at organisere deres teams på samme måde, som de i forvejen har forskellige afdelinger i virksomheden, fx marketing team, salgs team, support team osv.

Der er en anden overset mulighed i Microsoft Teams!

I stedet for at tænke på teams som afdelinger i virksomheden, kan du skabe teams som er baseret på forskellige projekter, hvor der er et behov for samarbejde mellem afdelingerne. Det kunne fx være ved udvikling af et nyt produkt, hvor både marketing-, salgs- og support-afdelingen skal samarbejde. Her kan I dele de konkrete filer I arbejder på i gruppen, på den måde skaber I jeres egen hylde “på det lokale bibliotek” kaldet jeres virksomhed. Samtidig er det også oplagt at gemme alt kommunikation i teamet, så som chat eller lign, således ingen i denne gruppe bliver uundværlige og alt kan findes frem. På den måde kan i oprette et team som fx hedder ”Produktudvikling”, når denne er oprettet, skal vi til at snakke Kanaler i Microsoft Teams, læs mere om kanaler nedenfor.

Hvordan bruger jeg Kanaler i Teams?

Kanaler i Microsoft Teams fungerer på følgende måde; Du har nu oprettet et team som hedder ”Produktudvikling.” I dette team kan du have behov for flere forskellige kanaler, det kunne fx være en kanal til marketing-, salg- og support-afdelingen.

Du opretter simpelthen 3 forskellige kanaler hvor de enkelte personer selv kan tilføje dokumenter eller filer der skal bruges, I har mulighed for at chatte i alle 3 kanaler + den forud definere kanal ”generelt”, som fungere som en fælles chat, der omhandler generelle informationer for ALLE i dit team. I kan alle følge med i de forskellige kanaler og se hvordan produktudviklingen skrider frem.

I kanalerne er det muligt at tilføje ekstra applikationer det kan fx være Planner, Power BI, Connectors og meget mere, gør som vist i videoen. Alle i teamet har adgang til alle kanalerne + filerne. Herudover er der mulighed for at holde styr på de forskellige samtaler, så hvis support-afdelingen fx har en god idé til marketing-afdelingen, kan de chatte og skrive deres tanker, hvor marketing-afdelingen med det samme modtager en besked herom. Det er vigtigt at slå notifikationer til i de teams man har behov for, hvis man ønsker at få underretninger om nye ændringer eller tilføjelser i ens team.

 Se en kort video herunder, hvor vi viser hvordan man opretter et team samt opretter Kanaler – der er ligeledes en kort gennemgang til brugen af Planner, i Microsoft Teams – kom godt i gang!

Kom igang med Office 365 i dag!

Få de bedste løsninger som passer til dit behov.

Følg os på de sociale medier

Få et indblik i hvad der sker bag kulisserne i Fiks IT, få gratis tips og tricks til dine IT løsninger, samt gode råd og vejledning.

Følg fiks IT på LinkedIn
Følg Fiks IT på Facebook
Følg Fiks IT på Instagram

Seneste blog indlæg

Hvad er Yammer?

Hvad er Yammer?

FIKS IT  Hvad er Yammer? Helt kort, så er Yamer et socialt kommunikations-værktøj, der tilbyder dig en online platform til alt den interne kommunikation på tværs af afdelinger i virksomheden.  Hvad er Yammer? Yammer er et socialt kommunikations-værktøj, der tilbyder...

læs mere
NAV udgår

NAV udgår

FIKS IT NAV udgår?Der sker store ting på NAV fronten det kommende år. Vi ved derfor der kan opstå rigtig mange spørgsmål, for hvad betyder det egentligt? Vi har derfor allieret os med vores NAV & Dynamics 365 Business Central ekspert Lars Hedegaard, og stillet ham...

læs mere
Få succes med din IT-outsourcing

Få succes med din IT-outsourcing

FIKS IT Få succes med din IT-outsourcing!Hvordan får du egentligt succes med din IT-outsourcing?  IT er et bredt område, og favner fra alt indenfor hardware til software. Det er en stor beslutning at vælge, at outsource alle sine IT-løsninger.  Så hvordan vælger man...

læs mere
Top