SUPPORTINDHENT TILBUD

FIKS IT

 Opret møder i
Microsoft Teams!

Se videoen i bunden for en guidet tur igennem hvordan du opretter møder i Teams-appen. Du kan også bare vælge at læse vores trin-for-trin guide herunder.

Vidste du, at når du opretter et møde i Microsoft Teams synkroniseres din kalender automatisk med din Outlook-kalender?

Opret møder i Microsoft Teams

Det er nemt at oprette møder i Teams. Dine Teams-møder synkroniserer automatisk med din Outlook-kalender, så du aldrig går glip af et møde. Møderne kan du afholde som telefon- eller videosamtaler. Læs mere om hvordan du starter en videosamtale i Teams.

Når du klikker på ”Kalender” i venstre side af din Teams-app, vil du få et overblik over alle dine kommende møder, du kan klikke på et hvilket som helst møde for at få information omkring mødet. Ligeledes kan du klikke på ”Chat med deltagere” og starte samtalen. Du har også mulighed for at redigere i mødet, acceptere det eller afvise det.  Er du arrangør af møde kan du også aflyse det eller udsætte det.

Du kan let få overblik over dagens opgaver eller få dem vist for en uge ad gangen. Dette kan du gøre i øverste højre hjørne lige under knappen “Nyt møde”, som du bruger til at planlægge et nyt møde. Vælg visning af dag, arbejdsuge eller uge.

Ligeledes kan du klikke på knappen ”Møde nu” og tilgå et online møde direkte i Teams.  Funktionen gør det nemt for dig at deltage i ethvert møde, uanset hvor du befinder dig. Mødet skal dog i dette tilfælde være oprettet i en kanal i Teams.

Sådan opretter du et møde i Teams

  1. Klik på ”Kalender” i venstre side.
  2. Klik på ”Nyt møde” øverst i højre hjørne.
  3. Under “Detaljer” kan du give dit møde en titel, en dato, starttidspunkt og sluttidspunkt og tilføje oplysninger, hvis det er relevant.
  4. Du kan invitere de personer, som skal deltage i mødet. Når du tilføjer dem, vil du få vist om de er ledige eller optaget på det pågældende tidspunkt. Under fanen “Planlægningsassistent” (ved siden af “Detaljer”) kan du se enkelte mødedeltageres kalender.
  5. Du kan enten oprette dit møde i en kanal eller lade være med at vælge en. Vælger du IKKE at oprette dit møde i en kanal, vil mødet være privat, og kun de inviterede medlemmer kan deltage. Opretter du derimod dit møde i en kanal, vil mødet være tilgængeligt for alle i kanalen, og de kan deltage, hvis de har tid.
  6. Tryk på “Send” i øverste højre hjørne for at sende mødeinvitationer ud.

Når mødet er oprettet, vil du opdage, at der bliver sendt en chatbesked ud til de øvrige teammedlemmer, så de kan deltage i mødet, hvis de har tid.

I kan bruge den pågældende besked til at chatte om mødet, efterlade kommentarer, snakke om agendaen, dele filer eller stille spørgsmål efterfølgende.

Se videoen herunder eller gå allerede nu i gang med at planlægge dit første Teams-møde.

Vil du vide mere om Teams?
Du kan altid skrive til os eller ringe på 69 88 49 39

 

Sociale medier 

Følg med på vores sociale medier og få opdateret din viden inden for IT, Office 365 og ERP.

Seneste blog indlæg

Office 365 bliver til Microsoft 365

Office 365 bliver til Microsoft 365

FIKS IT Office 365 bliver til Microsoft 365Den 21. april 2020 ændrede Microsoft navnene på deres Office-pakker fra Office 365 til Microsoft 365. Indholdet og priserne er der ikke lavet om på.Men hvorfor valgte man så at tage dette skridt?Office 365 bliver til...

læs mere
Afskrivning af anlæg i Business Central

Afskrivning af anlæg i Business Central

FIKS IT Afskrivning af anlæg i Business CentralAfskrivning af anlægsaktiver kan opsættes til at køre automatisk i Dynamics 365 Business Central. Det kan hjælpe dig med at være på forkant og spare dig mange timers arbejde.afskrivning af...

læs mere
Teknisk gæld

Teknisk gæld

FIKS IT Teknisk gæld - og hvordan du slipper af med denTeknisk gæld er noget der opbygges over tid, når IT-systemer, programmer og hardware forældes. Det kan koste på produktivitet, sikkerhed, konkurrenceevne og medarbejdertilfredshed, hvis gælden ikke håndteres.Hvad...

læs mere