SUPPORTINDHENT TILBUD

FIKS IT

Hvordan tager man ‘awesome’ mødenoter med OneNote?

Det er muligt at tage dine mødenoter via Outlook, i OneNote, hvor du kan tage noter samtidig med dine kollegaer og andre deltagende på mødet.

Hvordan tager man mødenoter med OneNote?

Der opstår ofte et behov for at tage noter når man deltager i et møde, ofte skriver man dem i hånden eller måske i et Word dokument. På den måde kan noterne nemt forsvinde, når man igen skal til at tage flere noter, eller skal læse sine noter fra mødet.

Outlook og OneNote gør det nemt for dig at tage noter til dit møde, som aldrig forsvinder.
Du får herunder en step by step guide samt en videoguide.

5 simple steps:

1.  Start med at åbne din Outlook kalender. 

2.  Vælg det møde du skal tage noter til, og vælg knappen ”mødenoter” i top menuen i venstre side. 

3.  Der åbner sig nu en pop up boks, hvor du skal vælge om det kun er noter til dig, eller om de skal deles med hele mødet. 

4.  Når du har valgt fx ”tag selv noter” skal du vælge hvilken notesbog i OneNote dine noter skal tages i, klik på det lille ”+” ved siden af navnet på din notesbog for at vælge den rette.

5.  Dit møde og møde info herom, vil nu åbne sig i OneNote og du kan begynde at tage noter. 

Del dine mødenoter med kollegaer eller de øvrige mødedeltagere, i 3 simple steps.

1.  Tryk på ”Filer”

2.  Tryk på ”Del”

3.  Vælg hvem dine noter skal deles med. 

BONUS information!

Tilbage i OneNote, kan du også vælge at sende dine noter som en mail, det gør du blot ved at klikke i højre side på ”Send side som mail”. Der vil automatisk blive oprettet en ny mail, med alt din information fra OneNote, din signatur bliver ikke automatisk sat på, så dette skal du dog gøre selv.

Har du ikke “mødenoter” knappen?

Hvis du ikke har knappen som hedder “mødenoter” så er det med stor sandsynlighed fordi du ikke har installeret OneNote 2016 på din computer.

Du skal blot installere OneNote 2016 på din computer, også får du knappen i Outlook.

Du kan downloade og installere OneNote 2016 lige her.

Klik på det link som er vist på billedet herunder.⤵

Kom igang med Outlook Office 365 i dag!

Når dit behov for Office 365 opstår, så har vi ekspert hjælp klar til at hjælpe dig godt i gang! Vi sørger for altid at været opdateret på nyeste viden, vi er klar til at rådgive og vejlede dig når du er klar til at skifte til en fremtidssikret løsning.

Følg os på de sociale medier

Få et indblik i hvad der sker bag kulisserne i Fiks IT, få gratis tips og tricks til dine IT løsninger, samt gode råd og vejledning.

Følg fiks IT på LinkedIn
Følg Fiks IT på Facebook
Følg Fiks IT på Instagram

Seneste blog indlæg

Undgå dobbelttastning i Outlook

Undgå dobbelttastning i Outlook

FIKS IT Undgå dobbelttastning i Outlook, vedhjælp af genvejselementer. Dagligt arbejder vi alle med mails, især i Office 365 og Outlook. Der er flere måder hvorpå vi kan arbejde mere effektivt når vi arbejder med mails. Ofte har vi en tekst vi skriver flere gange i...

læs mere
Hvad er et ERP-system

Hvad er et ERP-system

FIKS IT Hvad er et ERP-system? Helt kort fortalt, så står ERP for ”Enterprise Ressource Planning” og er et software program. Nu det er slået på plads, hvad er et ERP-system så? Hvad er et ERP-system? Et ERP-system bliver til dagligt omtalt som...

læs mere
8 råd til din IT-sikkerhed

8 råd til din IT-sikkerhed

FIKS IT 8 Råd til IT-sikkerhed! - Du kan implementere allerede i dag! 8 råd til IT-sikkerhed. Se videoen i bunden af indlægget her hvor nemt det er at lave et sikkert kodeord på under 1 minut. Dine 8  råd til IT-sikkerhed kommer her: 1.  HUSK...

læs mere