SUPPORTINDHENT TILBUD

FIKS IT

Undgå dobbelttastning i Outlook, vedhjælp af genvejselementer.

Dagligt arbejder vi alle med mails, især i Office 365 og Outlook. Der er flere måder hvorpå vi kan arbejde mere effektivt når vi arbejder med mails. Ofte har vi en tekst vi skriver flere gange i løbet af en uge. Derfor har Outlook en utrolig smart måde hvorpå du kan undgå dobbelttastning – nemlig vedhjælp af genvejselementer.

Hvad er genvejselementer i Outlook?

Først og fremmest er det vigtigt at vi får slået fast hvad genvejselementer egentligt er. De er nemlig blot til for at få dig til at blive endnu mere effektiv, og undgå dobbelttastning. 

De virker på to forskellige måder, enten har du foruddefineret en tekst som automatisk viser sig når du begynder at skrive denne, for at indsætte den trykker du blot på “enter” på dit tastatur. 

Den anden måde, er at du i stedet for at skrive noget i din mail, kan tilgå fanen “genvejselementer” og her kan du finde din foruddefinerede tekst og blot klikke på den, helt uden at skulle taste noget.

MEN, hvordan opretter jeg så et genvejselement?

Opret et genvejselement, og undgå dobbelttastning 

1.  Åben Outlook, og opret en ny mail.

2. Her skriver du den tekst, som du har behov for at lave til et genvejselement.

3. Marker den valgte tekst, og gå til fanen “indsæt” her finder du en knap der hedder “genvejselementer” klik på denne og vælg “Autotekst”.

4. I bunden af den menu som har åbnet sig ved “Autotekst” finder du en knap som hedder “Gem markering i autotekstgalleri” klik på denne.

5. Her kan du give din autotekst et navn, beskrivelse og andet relevant. Klik på OK når du har udfyldt de nødvendige felter.

6. Nu kan du begynde at skrive din tekst, der vil vise sig en lille forslagstekst når du skriver, som er din autotekst fra tidligere, for at indsætte denne trykker du blot på “Enter”

OBS:
Du kan også gemme din tekst som “hurige dele” i dine genvejselementer, det gør du på præcis samme måde som tidligere,  du markere din tekst, og i stedet for at gå til “autotekst” så vælger du blot knappen lige under, som hedder “gem markering i galleri over hurtige dele”. Her gemmer du den på samme måde som tidligere. Din tekst kan du nu kun finde ved at gå til genvejselementer, hvor den ligger som et element du kan klikke på.

Er video mere din stil?

Så frygt ikke, vi har selvfølgelig som altid lavet en videoguide til dig, som du kan se lige herunder.

Find mere relevant indhold om Office 365.

Kontakt?
Du kan altid skrive eller ringe til os 

 

Sociale medier 

Følg med på vores sociale medier og få opdateret din viden inden for IT, Office 365 og ERP.

Seneste blog indlæg

Word – flere ting i udklipsholderen

Word – flere ting i udklipsholderen

FIKS IT Kopier flere elementer, og gem dem i Word's udklipsholderDet er ganske simpelt, vi kopierer ofte en tekst for at indsætte den, omskrive den eller bruge den senere. Men kender du ikke det med at du har kopieret noget, og så noget andet og hov, så forsvandt det...

læs mere
Hvad er et ERP-system

Hvad er et ERP-system

FIKS IT Hvad er et ERP-system? Helt kort fortalt, så står ERP for ”Enterprise Ressource Planning” og er et software program. Nu det er slået på plads, hvad er et ERP-system så? Hvad er et ERP-system? Et ERP-system bliver til dagligt omtalt som...

læs mere
10 gode grunde til at vælge Microsoft 365 Business

10 gode grunde til at vælge Microsoft 365 Business

FIKS IT 10 gode grunde til at vælge Microsoft 365 BusinessMicrosoft 365 Business er et cloudbaseret abonnement, som udstyrer dig med alle de redskaber, du har brug for til at drive og udvikle din forretning. Læs med og bliv klogere på, hvad du får og hvorfor Microsoft...

læs mere