SUPPORTINDHENT TILBUD

FIKS IT

Undgå dobbelttastning i Outlook, vedhjælp af genvejselementer.

Dagligt arbejder vi alle med mails, især i Office 365 og Outlook. Der er flere måder hvorpå vi kan arbejde mere effektivt når vi arbejder med mails. Ofte har vi en tekst vi skriver flere gange i løbet af en uge. Derfor har Outlook en utrolig smart måde hvorpå du kan undgå dobbelttastning – nemlig vedhjælp af genvejselementer.

Hvad er genvejselementer i Outlook?

Først og fremmest er det vigtigt at vi får slået fast hvad genvejselementer egentligt er. De er nemlig blot til for at få dig til at blive endnu mere effektiv, og undgå dobbelttastning. 

De virker på to forskellige måder, enten har du foruddefineret en tekst som automatisk viser sig når du begynder at skrive denne, for at indsætte den trykker du blot på “enter” på dit tastatur. 

Den anden måde, er at du i stedet for at skrive noget i din mail, kan tilgå fanen “genvejselementer” og her kan du finde din foruddefinerede tekst og blot klikke på den, helt uden at skulle taste noget.

MEN, hvordan opretter jeg så et genvejselement?

Opret et genvejselement, og undgå dobbelttastning 

1.  Åben Outlook, og opret en ny mail.

2. Her skriver du den tekst, som du har behov for at lave til et genvejselement.

3. Marker den valgte tekst, og gå til fanen “indsæt” her finder du en knap der hedder “genvejselementer” klik på denne og vælg “Autotekst”.

4. I bunden af den menu som har åbnet sig ved “Autotekst” finder du en knap som hedder “Gem markering i autotekstgalleri” klik på denne.

5. Her kan du give din autotekst et navn, beskrivelse og andet relevant. Klik på OK når du har udfyldt de nødvendige felter.

6. Nu kan du begynde at skrive din tekst, der vil vise sig en lille forslagstekst når du skriver, som er din autotekst fra tidligere, for at indsætte denne trykker du blot på “Enter”

OBS:
Du kan også gemme din tekst som “hurige dele” i dine genvejselementer, det gør du på præcis samme måde som tidligere,  du markere din tekst, og i stedet for at gå til “autotekst” så vælger du blot knappen lige under, som hedder “gem markering i galleri over hurtige dele”. Her gemmer du den på samme måde som tidligere. Din tekst kan du nu kun finde ved at gå til genvejselementer, hvor den ligger som et element du kan klikke på.

Er video mere din stil?

Så frygt ikke, vi har selvfølgelig som altid lavet en videoguide til dig, som du kan se lige herunder.

Kom igang med Outlook Office 365 i dag!

Når dit behov for Office 365 opstår, så har vi ekspert hjælp klar til at hjælpe dig godt i gang! Vi sørger for altid at været opdateret på nyeste viden, vi er klar til at rådgive og vejlede dig når du er klar til at skifte til en fremtidssikret løsning.

Følg os på de sociale medier

Få et indblik i hvad der sker bag kulisserne i Fiks IT, få gratis tips og tricks til dine IT løsninger, samt gode råd og vejledning.

Følg fiks IT på LinkedIn
Følg Fiks IT på Facebook
Følg Fiks IT på Instagram

Seneste blog indlæg

Word – flere ting i udklipsholderen

Word – flere ting i udklipsholderen

FIKS IT Kopier flere elementer, og gem dem i Word's udklipsholderDet er ganske simpelt, vi kopierer ofte en tekst for at indsætte den, omskrive den eller bruge den senere. Men kender du ikke det med at du har kopieret noget, og så noget andet og hov, så forsvandt det...

læs mere
Hvad er et ERP-system

Hvad er et ERP-system

FIKS IT Hvad er et ERP-system? Helt kort fortalt, så står ERP for ”Enterprise Ressource Planning” og er et software program. Nu det er slået på plads, hvad er et ERP-system så? Hvad er et ERP-system? Et ERP-system bliver til dagligt omtalt som...

læs mere
8 råd til din IT-sikkerhed

8 råd til din IT-sikkerhed

FIKS IT 8 Råd til IT-sikkerhed! - Du kan implementere allerede i dag! 8 råd til IT-sikkerhed. Se videoen i bunden af indlægget her hvor nemt det er at lave et sikkert kodeord på under 1 minut. Dine 8  råd til IT-sikkerhed kommer her: 1.  HUSK...

læs mere